30/09/09

MUSICA: PLAYLIST/OTTOBRE



Come vola il tempo: è già passato un anno dalla pubblicazione della prima playlist...

EAT RAW MEAT=BLOOD DROOL/EDITORS

01. RESISTANCE/MUSE
(THE RESISTANCE)
02. GONE FOREVER/THE RAVEONETTES
(IN AND OUT OF CONTROL)
03. ALL IS LOVE/KAREN O AND THE KIDS
(WHERE THE WILD THINGS ARE Soundtrack)
04. BECAUSE OF YOU/SKUNK ANANSIE
(SMASHES TRASHES)
05. REPEATERBEATER/MEW
(NO MORE STORIES ARE TOLD TODAY I'M SORRY THEY WASHED AWAY NO MORE STORIES THE WORLD IS GREY I'M TIRED LET'S WASH AWAY)
06. MEET ME ON THE EQUINOX/DEATH CAB FOR CUTIE
(THE TWILIGHT SAGA: NEW MOON Soundtrack)
07. SINK OR SWIM/BAD LIEUTENANT
(NEVER CRY ANOTHER TEAR)
08. EAT RAW MEAT = BLOOD DROOL/EDITORS
(IN THIS LIGHT AND ON THIS EVENING)
09. FOR THE REST OF YOUR LIFE/HOPE SANDOVAL & THE WARM INVENTIONS
(THROUGH THE DEVIL SOFTLY)
10. SEE THE LEAVES/THE FLAMING LIPS
(EMBRYONIC)
11. JUST BREATHE/PEARL JAM
(BACKSPACER)
12. RUBIK'S CUBE/ATHLETE
(BLACK SWAN)
13. I COULD GO BACK/TRESPASSERS WILLIAM
(THE NATURAL ORDER OF THINGS)
14. SCARS ON LAND/KINGS OF CONVENIENCE
(DECLARATION OF DEPENDANCE)
15. THE SEA IS A GOOD PLACE TO THINK OF THE FUTURE/LOS CAMPESINOS!
16. FEELING PULLED APART BY HORSES/THOM YORKE
(FEELING PULLED APART BY HORSES)
17. LJÓSIð/ÓLAFUR ARNALDS
(FOUND SONGS)
18. THINGS THAT WE DO/ROSE MELBERG
(HOMEMADE SHIP)

BONUS TRACKS

DIAMONDS ARE FOREVER/ARCTIC MONKEYS
(ALL THE RAGE)
SACRED TRICKSTER/JOAN AS POLICE WOMAN
(COVER)

DOWNLOAD PLAYLIST

LA CANZONE DEL GIORNO: IN THIS LIGHT AND ON THIS EVENING/EDITORS





I swear to god
I heard the earth inhale
Moments before
It spat its rain down on me
I swear to god
In this light and on this evening
London's become
The most beautiful thing I've seen

I swear to god
I heard the earth inhale
Moments before
It spat its rain down on me
I swear to god
In this light and on this evening
London's become
The most beautiful thing I've seen

I swear to god
I heard the earth inhale
Moments before
It spat its rain down on me
I swear to god
In this light and on this evening
London's become
The most beautiful thing I've seen

ALBUM: IN THIS LIGHT AND ON THIS EVENING (2009)

ASCOLTI: IN THIS LIGHT AND ON THIS EVENING/EDITORS




L'attesa più lunga e spasmodica dell'anno è giunta al termine: ecco finalmente In This Light And On This Evening, terzo capitolo della discografia degli Editors (dopo gli acclamati The Back Room del 2005 ed An End Has A Start del 2007), ufficialmente in uscita il prossimo 12 Ottobre. Le aspettative erano tante, e non sono rimaste affatto deluse, anzi... Vediamo nel dettaglio:

01. IN THIS LIGHT AND ON THIS EVENING

Di sicuro non è un caso che il primo brano sia proprio con la title-track, alla quale spetta il compito di introdurci in questo nuovo viaggio. Il testo, una sorta di omelia londinese recitata da Tom Smith, va quasi a sovrapporsi alle sensazioni cupe ed autunnali, dal sapore cinematografico, del sottofondo.

02. BRICKS AND MORTAR

Il manifesto dell'album, con un intro che fa pensare ad Enola Gay degli OMD, ed i sequencer (presi in prestito dai primi New Order) che sembrano rincorrersi, disegnando la linea melodica della traccia.

03. PAPILLON

Il singolo apripista, già notissimo, ascoltato e, perchè no, ballato un po' ovunque. Ottimo appeal, ma con la forza di un grande pezzo rock. E quell'irresistibile refrain "It kicks like a sleep twitch!". A voler essere davvero pignoli, forse la versione edit del singolo è migliore, più essenziale.

04. YOU DON'T KNOW LOVE

Intesa ed epica, ricorda le cose migliori dei Depeche Mode, e con il suo coretto si candida a potenziale singolo.

05. THE BIG EXIT

Rumorosa e dissonante, è forse il momento più oscuro del disco. Il falsetto estraniante di Tom, inseguito dalle ossessive doppie voci e sostenuto dalle algide tastiere, sembra vagare verso mondi freddi e lontani.

06. THE BOXER

Un altro gioiello new wave: dai Japan ai Cure, passando per la Kate Bush di Running Up That Hill.

07. LIKE TREASURE

Dolce, melodica, onirica. Una gemma. La coda finale ha qualcosa dei Radiohead, e scusate se è poco.

08. EAT RAW MEAT = BLOOD DROOL

Già ascoltata dal vivo, in studio è ancora meglio: il ritornello, assolutamente dirompente, si staglia sulle strofe disegnate da note di sintetizzatori appena accennati. Nella parte centrale Smith riscopre il piano, prima dell'esplosione finale.

09. WALK THE FLEET ROAD

L'unica vera canzone lenta in scaletta: una pausa di riflessione, una preghiera finale, dove gli opposti si attraggono, permettendo a suoni gelidi di sposarsi alla perfezione con cori che sanno di gospel.


Con questo lavoro, i ragazzi di Birmingham si affrancano definitivamente dal duopolio con gli Interpol, nella corsa a nuovi Joy Division, mostrando piuttosto quello che la storica band sarebbe potuta diventare se Ian Curtis non ci avesse lasciati. Le basi ritmiche possenti ed alienanti al tempo stesso, le atmosfere glaciali ma vigorose, i testi malinconici ma di forte impatto: qualunque cosa significhi, gli Editors sono i nuovi alfieri della musica dark.

IN THIS LIGHT AND ON THIS EVENING/EDITORS ★★★★½

QUALCOSA DEL GENERE: PORNOGRAPHY/THE CURE (1982)
BRANI MIGLIORI: IN THIS LIGHT AND ON THIS EVENING, LIKE TREASURE, EAT RAW MEAT = BLOOD DROOL

29/09/09

POST-IT: IL SUPERGRUPPO DI THOM YORKE




Questa sì che è una notizia: con un post sul Dead Air Space, il sito ufficiale dei Radiohead, Thom Yorke ha reso noto di aver formato una nuova band per suonare dal vivo il suo materiale da solista (l'album The Eraser del 2006 ed i nuovissimi pezzi Feeling Pulled Apart By Horses e The Hollow Earth). Il gruppo, o meglio il supergruppo, per usare un termine in voga qualche anno fa, è composto, oltre che da Thom, da Flea, bassista dei Red Hot Chili Peppers, da Joey Waronker, che ha suonato la batteria con i R.E.M., dal musicista brasiliano Mauro Refosco, e dal fedele amico e produttore Nigel Godrich. Per ora, gli show in programma sono solamente un paio, il 4 ed il 5 Ottobre all'Orpheum Theatre di Los Angeles, e, come ammette lo stesso Yorke, saranno piuttosto brevi dato il numero limitato di brani in repertorio. Ufficialmente la formazione non ha ancora un nome, ma se salvate la foto che accompagna il comunicato ufficiale, scoprirete che il file si chiama 80s Filter...

POST-IT: MOGWAI




FRIEND OF THE NIGHT

Tante novità in arrivo da Glasgow: i Mogwai, infatti, attraverso il proprio sito ufficiale, hanno annunciato di essere impegnati in un nuovo progetto (definito spoken world album) dedicato al non meglio identificato miglior autore di fumetti di tutti i tempi, almeno secondo Stuart Braithwaite. Inoltre, il gruppo sta preparando un nuovo singolo che uscirà per la Blast First (etichetta della Mute), la cover di Ghost Rider dei Suicide, mentre per Novembre è prevista la pubblicazione di un live (in cd e dvd) tratto da uno show tenuto a Brooklyn la scorsa primavera. Ah, e come se non bastasse, la band ha già iniziato a lavorare al seguito di The Hawk Is Howling del 2008: quando si dice la tenacia scozzese...

LA CANZONE DEL GIORNO: FUN THAT WE HAVE/JULIAN PLENTI





With all the fun that we have, we have come far
With all the fun that we have, we have come far
With all the fun that we have, we have come far
With all the fun that we have, we have come so far

You came along with your shaking knees
And you came with fire
I wasn't reading with my telekinesis

With all the fun that we have, we have come far
With all the fun that we have, we have come far
With all the fun that we have, we have come far
With all the fun that we have, we have come so far

You came along with your shaking knees
And you came with fire
I wasn't reading with my telekinesis
You came on strong with forsaking knees and then require
That I was to save you, and you will repeat this

Keep strolling my
Keep strolling my
Keep strolling my ways

Keep strolling my ways
Keep strolling my ways
Keep strolling my ways
Keep strolling my ways
Keep strolling my ways

ALBUM: JULIAN PLENTI IS... SKYSCRAPER (2009)

28/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: LEADERS OF THE FREE WORLD/ELBOW





I'm sick of working for a living
I'm just ticking off the days till I die
Oh, I miss you Louise
And the sickest little pleasures keep me going in between pulling teeth
Oh, periscope up
I've been looking for a ladder
I need to see the commander in chief
And remind him what was passed onto me

Your mum don't sleep
And the friends you keep
I didn't raise a thief
I didn't raise a thief

But the leaders of the free world
Are just little boys throwing stones
And it's easy to ignore
Till they're walking on the door of your home

My thinking isn't driven
But the music always gives me a lift
I'm so easy to please
But I think we dropped the baton like the 60's didn't happen, oh no

Your mum don't sleep
And the friends you keep
I didn't raise a thief
I didn't raise a thief

But the leaders of the free world
Are just little boys throwing stones
And it's easy to ignore
Till they're walking on the door of your home

Passing the gun from father to feckless son
We're climbing a landslide where only the good die young

Oh periscope up
Should be looking for a ladder
I need to see the commander in chief
And remind him what was passed onto you and me

ALBUM: LEADERS OF THE FREE WORLD (2005)

27/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: FOLLOW IN MY FOOTSTEPS/SIMON LE BON





Where the earth recieves
The seeds from the sky
Where the ancient fill the newborn
With the breath of life
I will run once more
Before this body dies
I go running and I feel my muscles
Burning in the light
In our innocence the world is young and strong
Beating at the center of perfection
Is this heart of mine

Feel the mountain move to hear our song
See the children stand where they belong

Follow in my footsteps now
Follow in my footsteps
Follow in my footsteps
Follow in my footsteps

I am the lightening streak
Across the brooding sky
I am witness to the spirit of your sunrise
Call if your fevers rage
Is in need of tenderness
Feel that I am
Feel that I am
Feel that I am the medicine

Feel the mountain move to hear our song
Hear the thunder rolling for our song
Call the wind
Call the rain
Call the first ones by their names
Call the moon
Call the sun
Call the blood back to my veins

Follow in my footsteps now
Follow in my footsteps
Follow in my footsteps
Follow in my footsteps

ALBUM: REQUIEM FOR THE AMERICAS: SONGS FROM THE LOST WORLD (1989)

26/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: NOW IT'S ON/GRANDADDY





Now that the 'K' is in place
Where the 'C' used to be
It seems that I'm ceasing to be
In the season of the old me
I wouldn't trade my place
I got no reason to be
Weathered and withering
Like in the season of the old me

Bust the lock off the front door
Once you're outside you won't want to hide anymore
Light the light on the front porch
Once it's on you'll never want to turn it off anymore
And now it's on, now it's on

Now that the lake's in place
Where the dead sea used to be
It seems that I'm ceasing to be
In the season of the old me
I wouldn't trade my place
I got no reason to be
Weathered and withering
Like in the season of the old me

Bust the lock off the front door
Once you're outside you won't want to hide anymore
Light the light on the front porch
Once it's on you'll never want to turn it off anymore
And now it's on, and now it's on
And now it's on, now it's on
Now it's on, now it's on

ALBUM: SUMDAY (2003)

25/09/09

POST-IT: LA COVER DI CREEP...



Non ci credo neanche se me lo dice Thom Yorke in persona che Vasco Rossi ha avuto il benestare dei Radiohead per la tristissima cover di Creep, intitolata Ad Ogni Costo. Magari avrà avuto il l'ok della EMI (proprietaria, purtroppo, del catalogo della band di Oxford fino ad Hail To The Thief del 2003), che non è esattamente la stessa cosa. Per chi volesse avventurarsi nella scoperta della rilettura del rocker italico, a suo rischio e pericolo, ecco il link. Per quanto mi riguarda, meglio ascoltare l'originale...



CREEP/RADIOHEAD

LA CANZONE DEL GIORNO: SIAMESE TWINS/THE CURE





I chose an eternity of this
Like falling angels
The world disappeared
Laughing into the fire
Is it always like this?
Flesh and blood and the first kiss
The first colours
The first kiss

We writhed under a red light
Voodoo smile
Siamese twins
A girl at the window looks at me for an hour
Then everything falls apart
Broken inside me
It falls apart
The walls and the ceiling move in time
Push a blade into my hands
Slowly up the stairs
And into the room
Is it always like this?
Dancing in my pocket
Worms eat my skin
She glows and grows
With arms outstretched
Her legs around me
In the morning I cried

Leave me to die
You won't remember my voice
I walked away and grew old
You never talk
We never smile
I scream
You're nothing
I don't need you any more
You're nothing
It fades and spins
Fades and spins
Sing out loud
We all die
Laughing into the fire
Is it always like this?

ALBUM: PORNOGRAPHY (1982)

24/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: REPEATERBEATER/MEW





Sometimes I've got nothing to say
Nothing to sing about
That makes you lie awake
Sometimes I've got nothing to do
Nothing to signal out when I can't be with you

How should I hold this girlfriend?
As tight as I ever could?
Now, why should I?
No reason why
You wore me down worse
Did I show

Show me something good
Show me something

Sometimes I am nowhere to be found
If it is just a bed, then why the ringing sound?
Sometimes we've got nowhere to be
Nothing to talk about
And nothing to agree on

How should I hold this girlfriend?
As tight as I ever could?
Now, why should I?
No reason why
You wore me down worse
Did I show?

How should I hold this girlfriend?
As tight as I ever could?
Now, why should I?
No reason why
You wore me down worse
Did I show?

ALBUM: NO MORE STORIES ARE TOLD TODAY I'M SORRY THEY WASHED AWAY NO MORE STORIES THE WORLD IS GREY I'M TIRED LET'S WASH AWAY (2009)

23/09/09

POST-IT: MARILYN MANSON HA L'INFLUENZA SUINA




Un po' di gossip: con un post sul suo MySpace, Marylin Manson ha annunciato di aver contratto l'influenza suina (Swine Flu in inglese, nome che suonerebbe perfetto per una band punk-rock...), meglio nota dalle nostre parti come nuova influenza. L'infezione gli sarebbe stata diagnosticato da un "vero dottore", e per quanto questo contrattempo potrebbe rafforzare la sua immagine non proprio candida, il contagio non avrebbe nulla a che fare con le sue esperienze sessuali passate. In ogni caso, sempre stando al comunicato, il cantante sopravviverà, ed a quanto pare, le date del suo tour mondiale (comprese quella di Treviso del 26 Novembre, e quella di Milano del giorno successivo), non sono a rischio. Pur apprezzando la sincerità e la chiarezza di Brian, viene da chiedersi se è lui ad aver preso il virus, o il virus ad essersi beccato lui...

POST-IT: THOM YORKE/THE AGE OF STUPID





Thom Yorke è decisamente iperattivo, in questo periodo: dopo aver pubblicato un nuovo singolo, ed aver annunciato il suo contributo (con un brano inedito) alla colonna sonora di New Moon, il frontman dei Radiohead non ha fatto mancare il suo appoggio al lancio del documentario The Age Of Stupid di Franny Armstrong, nuovo manifesto sui cambiamenti climatici, eseguendo in diretta una versione acustica di Reckoner, nell'ambito della proiezione in anteprima via satellite da New York della pellicola, in contemporanea mondiale. All'evento hanno partecipato anche Moby, le attrici Gillian Anderson ed Heather Graham, Mary Robinson (prima ed unica donna ad essere eletta presidente della Repubblica Irlandese) e l'ex Segretario Generale delle Nazioni Unite Kofi Annan. Per chi fosse interessato, sul sito ufficiale è possibile prenotare il doppio dvd del film (in 31 lingue, italiano compreso).



THE AGE OF STUPID (Trailer)

LA CANZONE DEL GIORNO: STRICT MACHINE/GOLDFRAPP





I get high on a buzz
Then a rush when I'm plugged in you
I connect
When I'm flush
You get love when told what to do

Wonderful electric
Wonderful electric
Wonderful electric
Cover me in you

I'm in love, I'm in love
I'm in love with a strict machine
I'm in love, I'm in love
I'm in love with a strict machine

When you send me a pulse
Feel a wave of new love
Through me
I'm dressed in white noise
You know just what I want
So please

Wonderful electric
Wonderful electric
Wonderful electric
Cover me in you

I'm in love, I'm in love
I'm in love with a strict machine
I'm in love, I'm in love
I'm in love with a strict machine

ALBUM: BLACK CHERRY (2003)

22/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: ANALYSE/THOM YORKE





A self-fulfilling prophecy
Of endless possibilty
You roll in reams across the street
In algebra, in algebra
The sentences that do not rhyme
The fences that you cannot climb
In all that you can ever change
The one you're looking for
It gets you down
It gets you down
There's no spark
No light in the dark
It gets you down
It gets you down
You traveled far
What have you found
That there's no time
There's no time
To analyse
To think things through
To make sense

Like cows in the city
They never looked so pretty
By power carts and blackouts
Sleeping like babies
It gets you down
It gets you down
You're just playing a part
You're just playing your part
You're playing your part
Playing a part
And there's no time
There's no time
To analyse
Analyse
Analyse

ALBUM: THE ERASER (2006)

POST-IT: NEW MOON SOUNDTRACK (E NON SOLO...)




E se il miglior album dell'anno fosse una colonna sonora? Per farsi un'idea, basta dare un'occhiata agli artisti che faranno parte, con pezzi in gran parte inediti, della OST di New Moon, secondo capitolo della saga dei vampiri di Twilight: Death Cab For Cutie (di cui abbiamo già parlato), Editors, Muse, The Killers, Thom Yorke e tanti altri ancora... Il disco, la cui compilazione è stata curata dal compositore francese Alexandre Desplat, uscirà il prossimo 20 Ottobre, giusto un mese prima dell'arrivo della pellicola nelle sale. Questa la tracklist completa:

01. MEET ME ON THE EQUINOX/DEATH CAB FOR CUTIE
02. FRIENDS/BAND OF SKULLS
03. HEARING DAMAGE/THOM YORKE
04. POSSIBILITY/LYKKE LI
05. A WHITE DEMON LOVE SONG/THE KILLERS
06. SATELLITE HEART/ANYA MARINA
07. I BELONG TO YOU (NEW MOON REMIX)/MUSE
08. ROSYLN/BON IVER & ST. VINCENT
09. DONE ALL WRONG/BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB
10. MONSTERS/HURRICANE BELLS
11. THE VIOLET HOUR/SEA WOLF
12. SHOOTING THE MOON/OK GO
13. SLOW LIFE/GRIZZLY BEAR
14. NO SOUND BUT THE WIND/EDITORS
15. NEW MOON (THE MEADOW)/ALEXANDRE DESPLAT



Ma quella di New Moon, non è stata l'unica soundtrack di rilievo ad essere stata svelata nelle ultime ore: il geniale regista americano Wes Anderson (I Tenenbaum, Le Avventure Acquatiche Di Steve Zissou, Il Treno Per Il Darjeeling) ha infatti reso nota la scaletta (curata dallo stesso Alexandre Desplat, che ha scritto anche le musiche originali) delle canzoni che accompagneranno il suo nuovo film, Fantastic Mr. Fox, interamente girato con la tecnica della stop motion. Tra i brani che ne faranno parte, oltre a classici dei Beach Boys e dei Rolling Stones, spicca Fantastic Mr. Fox, aka Petey’s Song, composto appositamente per l'occasione dall'ex leader dei Pulp, Jarvis Cocker. Il cd sarà pubblicato il 3 Novembre, mentre per vedere il film bisognerà aspettare il 27 dello stesso mese.

21/09/09

POST-IT: ÓLAFUR ARNALDS/FOUND SONGS




LJÓSIð

Novità dall'Islanda: il talentuoso musicista neoclassico Ólafur Arnalds sta per pubblicare un nuovo album, composto da 7 brani, registrati ognuno un diverso giorno della stessa (evidentemente molto ispirata) settimana. Il disco uscirà fisicamente il prossimo 10 di Novembre per la Erased Tapes, ma sul sito dell'etichetta (oltre al video ufficiale di Ljósið, realizzato dal motion graphics designer argentino Esteban Diácono), è già disponibile il download gratuito dei files in formato mp3 a bassa qualità (128 kbps), sempre meglio di niente...

LA CANZONE DEL GIORNO: FEELING PULLED APART BY HORSES/THOM YORKE






Feeling pulled apart by horses
Insekt bytes machine gin cameras
Fobbed off with lame shite excuses

I've no sons and I've no daughters
Feeling pulled apart by horses

ALBUM: FEELING PULLED APART BY HORSES (2009)

ASCOLTI: FEELING PULLED APART BY HORSES/THOM YORKE




Solo due canzoni. Una monodose. Troppo poche per una recensione? Forse si, ma tant'è. Seguendo il link indicato nell'e-mail ricevuta dalla W.A.S.T.E. lo scorso venerdì, scarico il file zip contenente i due mp3 (a 320 kbps) e l'immagine jpeg della copertina. Passo immediatatmente tutto in iTunes, ed inizio l'ascolto. Feeling Pulled Apart By Horses, per quanto del tutto elettronica, mi da subito l'impressione di un brano dei Radiohead, più che di Thom da solo (non a caso, la prima stesura del 2001 è stata buttata giù assieme a Johnny Greenwood), se non altro per l'atmosfera chiusa, quasi claustrofobica, incentrata su un cantato breve ed intenso. Il b-side (è proprio il caso di dirlo, dato che il formato fisico sarà un vinile 12 pollici), The Hollow Earth, è invece un pezzo ripreso dalle session di The Eraser, l'album da solista di Yorke, ed in effetti ne riprende lo stile, caratterizzato dalla nevrotica base ritmica. Per il momento, resto incantato dalla prima traccia, dal virtuale lato a, e la mando in loop con in testa, se non proprio un ritornello, la linea melodica del titolo: Feeling Pulled Apart By Horses...

FEELING PULLED APART BY HORSES/THOM YORKE ★★★

QUALCOSA DEL GENERE: THE ERASER/THOM YORKE (2006)

POST-IT: BRUTTE FIGURE ITALIANE (Feat. MUSE)





L'Italia è un paese di santi, poeti e navigatori. Ed incompetenti. Una Repubblica fondata sul lavoro. E sul pressapochismo. Dispiace dirlo, ma spesso è così. Ieri, ad esempio i Muse erano ospiti della trasmissione Quelli Che Il Calcio presentata da Simona Ventura. Vistasi negata la possibilità di suonare dal vivo il loro nuovo singolo Uprising, la band britannica, confidando nella totale ignoranza della Ventura e del suo staff, ha pensato bene di trasformare l'esibizione in uno spettacolo comico, invertendo i ruoli (Matthew Bellamy alla batteria è uno spasso) ed enfatizzando movenze ed espressioni come e meglio di una boy-band. Ora, personalmente non ho apprezzato moltissimo l'ultimo album The Resistance, ma bisogna riconoscere che la trovata è stata decisamente geniale! Manco a dirlo, la strapagata conduttrice nostrana non si è accorta di nulla, ed è caduta nel tranello con tutte le (presumibilmente costosissime) scarpe. L'imbarazzo ha raggiunto il culmine quando Simona, intervistando quello che pensava fosse il cantante (Dominic Howard, per l'occasione), gli ha chiesto chi dei 3 fosse fidanzato con una psicologa italiana e vivesse in una villa sul lago di Como (con tanto di scontato paragone con la dimora di George Clooney): la risposta, ovviamente, è stata che si trattava del batterista...
Allego il link della pagina di Wikipedia (in italiano, oltretutto) sui Muse: sarebbe bastato un click per evitare questa incredibile brutta figura.

20/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: THE ARCHITECT/DEUS





What is the architect doing?
He is by the riverside
What is he thinking out there?
He is committing egocide
Now isn't that a strange thing?
Well, to him it feels just
Oh we guess a person's gotta do
What a person feels he must

He said: I won't throw myself from the pier
I'm gonna go home and shut up for a year
And when the year is over I'll reappear
And have a solution"
I've reason to believe that what I find
Is gonna change the face of humankind
And all these years before, well I was blind
That's my conclusion
Cause I'm the architect
(I feel it's touch and go)
Cause I'm the architect
(I feel it's touch and go)
Cause I'm the architect

Now the man has understood
That outerspace is overrated
About all the problems on this earth we should
Worry now to solve them later
And so he's brooding and alluding on a perfect design
He thinks that working on behalf of himself is a crime
He flashes out by the water, a view so divine
He's the architect of his own fate, a man in his prime

He said: I won't throw myself from the pier
I'm gonna go home and shut up for a year
And when the year is over I'll reappear
And have a solution
I've reason to believe that what I find
Is gonna change the face of humankind
And all these years before, well I was blind
That's my conclusion
Cause I'm the architect
(I feel it's touch and go)
Cause I'm the architect
(I feel it's touch and go)
Cause I'm the architect
(I feel it's touch and go)

That's it, we're going to make it
Don't let up

And so he drew himself a pentagon
Thinking it through a geodesic dome
From the coast of Tahiti to the hills of Rome
Step aside cause the man will take the Nobel prize home

He said: I won't throw myself from the pier
I'm gonna go home and shut up for a year
And when the year is over I'll reappear
And have a solution
Now if these aspirations bother you
Well you are just you, you don't have a clue
I'm sticking to the plan, I will see it through
Let there be no confusion
Cause I'm the architect

ALBUM: VANTAGE POINT (2008)

19/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: CAN'T BUY ME LOVE/THE BEATLES





Can't buy me love, love
Can't buy me love

I'll buy you a diamond ring my friend if it makes you feel alright
I'll get you anything my friend if it makes you feel alright
'Cause I don't care too much for money, money can't buy me love

I'll give you all I got to give if you say you love me too
I may not have a lot to give but what I got I'll give to you
I don't care too much for money, money can't buy me love

Can't buy me love, everybody tells me so
Can't buy me love, no no no, no

Say you don't need no diamond ring and I'll be satisfied
Tell me that you want the kind of thing that money just can't buy
I don't care too much for money, money can't buy me love

ALBUM: A HARD DAY'S NIGHT (1964)

ASCOLTI: IN AND OUT OF CONTROL/THE RAVEONETTES




Sembra quasi che il suono dei Raveonettes sia passato sotto le mani di un puntiglioso make-up artist: la sensazione al primo ascolto, infatti, è quella che In And Out Of Control metta volutamente l'accento sull'attitudine più pop di Sune Rose Wagner e Sharin Foo, un po' come successe ai Garbage nel 2001 con Beautiful Garbage (Breaking Into Cars, ad esempio, sembra proprio un brano di Shirley Manson e compagni), grazie ad un ricco lotto di singoli potenziali che strizzano l'occhio agli anni '80 come Bang!, Boys Who Rape e D.R.U.G.S. (oltre a Last Dance). Il risultato finale, fatta eccezione per Gone Forever e Break Up Girls! (un pochino meno leccate) è un sound decisamente ripulito da effetti e riverberi rispetto al precedente, ottimo Lust Lust Lust, magari non così sporco e rumoroso, ma anche di minor personalità, seppur sicuramente più facile.

IN AND OUT OF CONTROL/THE RAVEONETTES ★★½

QUALCOSA DEL GENERE: BEAUTIFUL GARBAGE/GARBAGE (2001)
BRANO MIGLIORE: GONE FOREVER

VIDEO: ALL FOR THE BEST/THOM YORKE




Sul sito del Rolling Stone, è possibile vedere in anteprima esclusiva il video di All For The Best, la cover di un pezzo dei Miracle Legion di Mark Mulchay, realizzata da Thom Yorke per la compilation Ciao My Shinig Star. Il filmato è stato girato da Melinda Tupling, ed ambienta il brano in una sorta di carrolliano paese delle meraviglie contemporaneo. Sempre a proposito dei Radiohead, pare che il nuovo singolo di Vasco Rossi sarà una cover di Creep, liberamente tradotta in Ad Ogni Costo. Certe cose sarebbe meglio non saperle...

18/09/09

POST-IT: ARCTIC MONKEYS, JULIAN CASABLANCAS, METRIC, PHOENIX




Qualche link per implementare la vostra libreria di files musicali: dalla cover di Diamonds Are Forever di Shirley Bassey realizzata dagli Arctic Monkeys, inclusa in All The Rage, una compilation della Domino Records, ad 11th Dimension, primo assaggio di Phrazes For The Young, debutto da solista di Julian Casablancas degli Strokes. In mezzo, due remix eccellenti: i Friendly Fires rileggono Fences dei Phoenix, mentre i Metric si affidano ad Adam Freeland per una nuova versione di Sick Muse: per scaricarla bisogna fornire un indirizzo e-mail, ma il messaggio con il link per il download tarda ad arrivare, fossero tutti di parola come Thom Yorke...

DIAMONDS ARE FOREVER/ARCTIC MONKEYS
11TH DIMENSION/JULIAN CASABLANCAS
SICK MUSE (ADAM FREELAND REMIX)/METRIC
FENCES (FRIENDLY FIRES REMIX)/PHOENIX

POST-IT: THOM YORKE




...Arrivo a casa, accendo il Mac, scarico la posta, e tra le e-mail in arrivo ce n'è una della W.A.S.T.E. che mi annuncia, come promesso, che a partire da lunedì 21 Settembre, seguendo il link indicato, potrò scaricare i nuovi brani Feeling Pulled Apart By Horses e The Hollow Earth, in attesa che il postino mi recapiti la mia copia a tiratura limitata del 12'' in vinile. Non cè che dire, di Thom Yorke ci si può proprio fidare!

LA CANZONE DEL GIORNO: HOW TO DISAPPEAR COMPLETELY/RADIOHEAD





That there
That's not me
I go Where I please
I walk through walls
I float down the Liffey
I'm not here
This isn't happening
I'm not here
I'm not here

In a little while
I'll be gone
The moment's already passed
Yeah, it's gone
And I'm not here
This isn't happening
I'm not here
I'm not here

Strobe lights and blown speakers
Fireworks and hurricanes
I'm not here
This isn't happening
I'm not here
I'm not here

ALBUM: KID A (2000)

17/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: THE END IS THE BEGINNING IS THE END/THE SMASHING PUMPKINS





Send a heartbeat to the void that cries through you
Relive the pictures that have come to pass
For now we stand alone
The world is lost and blown
And we are flesh and blood disintegrate
With no more to hate

Is it bright where you are?
And have the people changed?
Does it make you happy you're so strange?
And in your darkest hour, I hold secrets flame
We can watch the world devoured in its pain

Delivered from the blast
The last of a line of lasts
The pale princess of a palace cracked
And now the kingdom comes
Crashing down undone
And I am a master of a nothing place
Of recoil and grace

Is it bright where you are?
And have the people changed?
Does it make you happy you're so strange?
And in your darkest hour, I hold secrets flame
We can watch the world devoured in its pain

Time has stopped before us
The sky cannot ignore us
No one can separate us
For we are all that is left
The echo bounces off me
The shadow lost beside me
There's no more need to pretend
Because now I can begin again

Is it bright where you are?
And have the people changed?
Does it make you happy you're so strange?
And in your darkest hour, I hold secrets flame
We can watch the world devoured in its pain
Strange

ALBUM: BATMAN & ROBIN (Soundtrack) (1997)

POST-IT: TEARGARDEN BY KALEIDYSCOPE/THE SMASHING PUMPKINS




Non è la prima volta che Billy Corgan s'imbarca in imprese dalla portata titanica (ricordate il quadruplo album "fantasma" Machina II The Friends And Enemies Of Modern Music del 2002?): il nuovo progetto dell'eclettico e dispotico frontman degli Smashing Pumpkins, ispirato ai tarocchi, s'intitola Teargarden By Kaleidyscope, e prevede l'uscita, a partire dal prossimo Halloween (il 31 Ottobre), o giù di lì, di ben 44 nuovi brani, disponibili in download assolutamente gratuito (senza nemmeno il bisogno di effettuare registrazioni) ed illimitato, al ritmo di uno al giorno, direttamente dal sito ufficiale della band. Contemporaneamente, le canzoni saranno vendute anche fisicamente, suddivise in 11 EP a tiratura limitata da 4 pezzi ciascuno. Alla fine, sarà disponibile anche un box set comprendente l'intera opera. Dolcetto o scherzetto, quindi? Non resta che aspettare la fine di Ottobre...

POST-IT: PHIL SELWAY (RADIOHEAD)




Phil Selway è il batterista dei Radiohead, e dopo Thom Yorke sarà il secondo componente del gruppo a pubblicare un disco da solista: il musicista è infatti impegnato nella registrazione delle sue canzoni nello studio della band nell'Oxfordshire. Nel disco troveranno spazio ospiti di riguardo come Glenn Kotche e Pat Sansone dei Wilco, Lisa Germano e il bassista dei Soul Coughing Sebastian Steinberg. Al momento non si conoscono nè il titolo dell'album, nè tantomeno l'eventuale data di pubblicazione. Prima di questo progetto, Selway aveva lavorato (assieme ad Ed O'Brien) alla compilation benefica 7 Words Collide - The Sun Came Up, uscita lo scorso 31 Agosto, componendo 2 brani per l'occasione (The Ties That Bind Us e The Witching Hour).

POST-IT: VAMPIRE WEEKEND/CONTRA




La band newyorkese ha annunciato l'uscita dell'atteso secondo lavoro, Contra, prevista per il 12 Gennaio 2010 su etichetta XL Recordings (la stessa di Radiohead e Sigur Rós, per intenderci). Il disco segue l'ottimo album di debutto del 2008, intitolato semplicemente Vampire Weekend. Questa è la scaletta:

01 HORCHATA
02 WHITE SKY
03 HOLIDAY
04 CALIFORNIA ENGLISH
05 TAXI CAB
06 RUN
07 COUSINS
08 GIVING UP THE GUN
09 DIPLOMAT'S SON
10 I THINK UR A CONTRA

16/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: ELECTRICAL STORM/U2





The sea it swells like a sore head
And the night it is aching
Two lovers lying with no sheets on their bed
And the day it is breaking
On rainy days we'd go swimming out
On rainy days swimming in the sound
On rainy days we'd go swimming out

You're in my mind
All of the time
But I know it's not enough
If the sky can crack
There must be some way back
For love and only love

Electrical storm
Electrical storm
Baby don't cry

Car alarm
Won't wrench him back to sleep
You're kept awake
Dreaming someone else's dream
Your coffee is cold
But it'll get you through
Compromise
That's nothing new to you
Let's see colours that have never been seen
Go to place's no one else has been

You're in my mind
All of the time
But I know it's not enough
If the sky can crack
There must be some way back
For love and only love

Electrical storm
Electrical storm
Electrical storm
Baby don't cry

It's hot as hell, honey, in this room
Sure hope the weather will break soon
The air is heavy, heavy as a truck
Hope the rain will wash away our bad luck

If the sky can crack
There must be some way back
For love and only love

Electrical storm
Electrical storm
Electrical storm
Baby don't cry
Baby don't cry

ALBUM: THE BEST OF 1990-2000 (2002)

15/09/09

POST-IT: EDITORS/CLUB 3VOOR12



DOWNLOAD

Impegnati nella promozione dell'imminente (12 Ottobre), attesissimo nuovo album In This Light And On This Evening, lo scorso 2 Settembre gli Editors hanno tenuto un esclusivo showcase acustico per il canale TV olandese 3VOOR12, che trasmette anche su internet in streaming gratuito 24 ore su 24. Questa la scaletta del concerto:

01. EAT RAW MEAT = BLOOD DROOL
02. AN END HAS A START
03. YOU DON'T KNOW LOVE
04. SMOKERS OUTSIDE THE HOSPITAL DOORS
05. PAPILLON
06. FINGERS IN THE FACTORIES

Non ci resta che aspettare il 3 Dicembre per vederli dal vivo a Roma...

ASCOLTI: THROUGH THE DEVIL SOFTLY/HOPE SANDOVAL & THE WARM INVENTION




Non c'è dubbio, l'assoluta coerenza stilistica è al contempo la peculiarità ed il limite di Hope Sandoval, e questo nuovo album, il secondo assieme al gruppo The Warm Inventios, ne fornisce una prova ulteriore. Intendiamoci, il disco è bello, ed aggiunge altre perle al repertorio della suadente cantautrice di origine messicana, ma lo fa senza distaccarsi granchè da tutti i precedenti lavori, compresi quelli realizzati con i Mazzy Star. Il ritmo, infatti, si mantiene sempre costante, lasciando inalterata l'atmosfera sognante e rilassata che regna sovrana dalla prima all'ultima traccia, senza picchi di qualsivoglia genere. Proprio per questo, però, anche la chitarra strascicata alla maniera di PJ Harvey di For The Rest Of Your Life, i campanelli di Sets The Blaze, gli archi di Thinking Like That e la voce filtrata di Satellite si perdono nel loro stesso tempo rallentato, tanto che al primo ascolto riesce difficile ricordare una canzone, piuttosto che un'altra, fatta forse eccezione per la dissoluta Trouble, che sembra uscita dalla colonna sonora di un film noir. Through The Devil Softly è un disco ideale come sottofondo, una colonna sonora di vita quotidiana, perfetto da mettere su mentre si fa dell'altro. Un'attitudine che poi, come si diceva in apertura, è nel bene e nel male, il marchio di fabbrica dell'artista californiana.

THROUGH THE DEVIL SOFTLY/HOPE SANDOVAL & THE WARM INVENTION ★★★

QUALCOSA DEL GENERE: AMONG MY SWAN/MAZZY STAR (1996)
BRANO MIGLIORE: FOR THE REST OF YOUR LIFE

POST-IT: DEATH CAB FOR CUTIE/MEET ME ON THE EQUINOX




Giocano d'anticipo i Death Cab For Cutie, pubblicando il singolo Meet Me On The Equinox, primo estratto dalla colonna sonora di New Moon, secondo episodio della saga dei vampiri di Twilight, per la quale è stato espressamente scritto. Dell'album, in uscita il 20 Ottobre, faranno parte anche nuovi brani di Thom Yorke, Bon Iver e Muse.

MEET ME ON THE EQUINOX/DEATH CAB FOR CUTIE

LA CANZONE DEL GIORNO: THE HEART'S FILTHY LESSON/DAVID BOWIE





Heart's filthy lesson
Heart's filthy lesson
Heart's filthy lesson

There's always the diamond friendly
Sitting in the Laugh Hotel
The heart's filthy lesson
With her hundred miles to hell

Oh, Ramona, if there was only something between us
If there was only something between us
Other than our clothes
Something in our skies
Something in our skies
Something in our blood
Something in our skies

Paddy
Paddy, who's been wearing Miranda's clothes?

It's the heart's filthy lesson
Heart's filthy lesson
Heart's filthy lesson
Falls upon deaf ears
It's the heart's filthy lesson
Heart's filthy lesson
Heart's filthy lesson
Falls upon deaf ears
Falls upon dead years

Oh Ramona, if there was only some kind of future
Oh Ramona, if there was only some kind of future
And these cerulean skies

Something in our skies
Something in our skies
Something in our blood
Something in our skies

Paddy, Paddy?
Paddy will you carry me, I think I've lost my way
I'm already five years older
I'm already in my grave
I'm already
I'm already
I'm already
Will you carry me?
Oh Paddy, I think I've lost my way

Paddy
What a fantastic death abyss
Paddy
What a fantastic death abyss
It's the hearts filthy lesson
Tell the others
It's the hearts filthy lesson
What a fantastic death abyss
Tell the others
It's the hearts filthy lesson
Paddy
What a fantastic death abyss
It's the hearts filthy lesson
Tell the other

ALBUM: OUTSIDE (1995)

14/09/09

POST-IT: JOAN AS POLICE WOMAN/COVER




Certo, la copertina somiglia ad una di quelle cartoline goliardiche che si trovano in quei negozi che nelle località di mare vendono di tutto, dalle pinne alla crema solare, ma glutei a parte, il nuovo progetto di Joan Wasser, meglio nota come Joan As Police Woman, sembra interessante: si tratta di un album di cover, che non arriverà nei negozi, ma che sarà possibile acquistare esclusivamente durante il prossimo tour europeo della musicista americana. La scelta dei brani è piuttosto varia: si va da Sacred Trickster dei Sonic Youth a Baby di David Bowie ed Iggy Pop, da Lady di Adam And The Ants a She Watch Channel Zero?! dei Public Enemy, da Keeper Of The Flame di Nina Simone ad Overprotected di Britney Spears... Tornando all'artwork, se così si può dire, una domanda sorge spontanea: dato che per le precedenti release la bella Joan ha sempre scelto di usare dei suoi ritratti fotografici, che anche questa sia farina del suo sacco?

SACRED TRICKSTER/JOAN AS POLICE WOMAN
SHE WATCH CHANNEL ZERO?!/JOAN AS POLICE WOMAN

LA CANZONE DEL GIORNO: MISERY/SOUL ASYLUM





They say misery loves company
We could start a company and make misery
Frustrated Incorporated
Well I know just what you need
I might just have the thing
I know what you'd pay to see

Put me out of my misery
I'd do it for you, would you do it for me
We will always be busy making misery

We could build a factory and make misery
We'll create the cure
We made the disease
Frustrated Incorporated
Frustrated Incorporated
Well I know just what you need
I might just have the thing
I know what you'd pay to feel

Put me out of my misery
All you suicide kings and you drama queens
Forever after happily, making misery

Did you satisfy your greed
Get what you need
Was it only envy, so empty
Frustrated Incorporated
Frustrated Incorporated
Frustrated Incorporated
(Put me out of my misery)
Frustrated Incorporated
(I'd do it for you, would you do it for me)
Frustrated Incorporated
(Forever after happily)
Frustrated Incorporated
(I know just what you need)
Frustrated Incorporated

ALBUM: LET YOUR DIM LIGHT SHINE (1995)

13/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: RUN/SNOW PATROL






I'll sing it one last time for you
Then we really have to go
You've been the only thing that's right
In all I've done
And I can barely look at you
But every single time I do
I know we'll make it anywhere
Away from here

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear
Louder louder
And we'll run for our lives
I can hardly speak I understand
Why you can't raise your voice to say

To think I might not see those eyes
Makes it so hard not to cry
And as we say our long goodbye
I nearly do

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear
Have heart my dear
We're bound to be afraid
Even if it's just for a few days
Making up for all this mess

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear

ALBUM: FINAL STRAW (2004)

ASCOLTI: THE RESISTANCE/MUSE


Quel che è certo è che The Resistance vanta un disegno un complesso e strutturato, orchestrale, difficile fin dalle intenzioni, ed un solo ascolto non è sufficiente a comprenderlo appieno, ma la prima impressione, quella che resta a caldo, alla fine dell'ultima traccia, è una distaccata, quasi distratta sensazione di noia. Si, questo disco è noioso. Il singolo Uprising, che apre la scaletta, ha un indubbio appeal radiofonico, non c'è dubbio, ma è tutt'altro che memorabile, e per certi versi fa pensare, non senza lasciar scappare una risata, al boogie-rock degli Status Quo. A onor del vero, Matthew Bellamy e compagni si riscattano subito con la title-track, ma è un lampo nel buio, l'unico brano in possesso di quel pathos espressivo tipico dei Muse. Il resto del lavoro, infatti, assume una vena manieristica e ridondante, a tratti addirittura pedante nelle citazioni, tanto da rendere vana l'ambizione di originalità del progetto: Unitet States Of Eurasia, ad esempio, sembra un vecchio pezzo dei Queen nel quale si è perso un arpeggio arabeggiante alla Jimmy Page, tanto che la parte finale, un notturno di Chopin, giunge quasi come una liberazione. Unnatural Selection segue questa scia, mentre Undisclosed Desires, Guiding Light ed MK Ultra scorrono senza particolari emozioni. I Belong To You/Mon Cœur S'ouvre À Ta Voix, invece, risulta quasi irritante nell'ambizioso e saccente tentativo di incastrare un'aria operistica in una ritmica di pianoforte quasi r'n'b che pare presa in prestito dai Maroon 5. Paradossalmente, la parte più riuscita dell'album è quella conclusiva, la suite (divisa in 3 parti) Exogenesis, nella quale, finalmente, la band riesce a coniugare con successo tutti i diversi elementi messi in gioco, anche se, giunti quasi al termine dell'impresa, non si ha più la lucidità necessaria per apprezzarla completamente. Forse sarebbe stato meglio farla uscire da sola come EP, magari in allegato, chissà. Quel che rimane, al termine della fatica, è l'immagine di 3 musicisti così impegnati a rimirarsi nella loro bramosa operazione di assemblaggio di stili differenti da perdere di vista l'obbiettivo principale, la musica nella sua essenza: sarà per questo che The Resistance appare così artefatto e barocco da suscitare, come si diceva in apertura, solo tanta noia.

THE RESISTANCE/MUSE ★½

QUALCOSA DEL GENERE: QUEEN II/QUEEN (1974)
BRANO MIGLIORE: RESISTANCE

POST-IT: SNOW PATROL/UP TO NOW




Dopo i Pineapple Thief, anche gli Snow Patrol annunciano un greatest hits, pratica molto diffusa in autunno, quando ci si avvicina inesorabilmente alle feste natalizie... Nel caso specifico, la band britannica celebra gli oltre 10 anni di carriera pubblicando il prossimo 9 Novembre Up To Now, doppio album con 30 brani, tra cui 3 inediti (compreso il singolo Just Say Yes, in uscita il 2 Novembre) e diverse rarità. La raccolta sarà disponibile anche in versione digipack con un documentario in dvd in allegato, mentre i fan più affezionati potranno ordinare un box set in edizione limitata (rivestito in tessuto!) contenente, oltre ad i cd ed al documentario, tre album in vinile, un dvd aggiuntivo, la stampa litografica di una foto di Bradley Quinn ed un booklet 12'', tutto questo per la cifra di 49.99 Sterline. Le prime 100 copie prenotate saranno firmate da tutti i menbri degli Snow Patrol, quindi affrettatevi...

12/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: RUBIK'S CUBE/ATHLETE





The world is too heavy
Too big for my shoulders
Come take the weight off me now
Thousands of answers
To one simple question
Come take the weight off me now

Oh I'm like a kid who just wont let it go
Twisting and turning the colours in rows
I'm so intent to find out what it is
This is my Rubik's cube
I know I can figure it out

Lost in the playground
Late night nostalgia
Open the sky for me now
Friends round the fire
Outside in december
Open the sky for me now

Oh I'm like a kid who just wont let it go
Twisting and turning the colours in rows
I'm so intent to find out what it is
This is my Rubik's cube
I know I can figure it out

Credits all over
The edge of horizons
That I havent discovered yet

ALBUM: BALCK SWAN (2009)

11/09/09

VIDEO: PAPILLON/EDITORS





Ad ogni nuovo ascolto convince sempre di più: Papillon, il nuovo singolo degli Editors, si candida prepotentemente a diventare la canzone dell'anno. Finalmente c'è anche un video ufficiale, destinato alla visione in esclusiva sulla PlayStation 3, ma (per fortuna) finito già su YouTube. La band di Tom Smith suonerà il prossimo 16 Settembre al Fabric, storico club di Londra, per presentare dal vivo In This Light And On This Evening, l'attesissimo album in uscita il 12 Ottobre. L'evento verrà filmato per uno special televisivo.

LA CANZONE DEL GIORNO: ANNINA/MAX GAZZÈ





Se ho cambiato lo shampoo è per te amore mio
Se ho cambiato città è per te amore mio
Se ho cambiato divano è per te amore mio
Guarda quel cappottino lo prendo per te
Lo faccio per te

Se ti porto al mare è per te amore mio
Se ti porto a ballare è per te amore mio
Se ti porto a Parigi è per te amore mio
Guarda quell'orsacchiotto lo prendo per te
Lo faccio per te

Se non bevo caffè è per te amore mio
Se ascoltiamo Vivaldi è per te amore mio
Se non fumo più è per te amore mio
Guarda quel fiorellino lo prendo per te
Lo faccio per te

Annina mia
Annina mia

Se guardiamo il tramonto è per te Annina mia
Se contiamo le stelle è per te Annina mia
Ma se vuoi fare qualcosa per me amore mio
Stai zitta
Stai zitta
Annina mia
Stai zitta
Amore mio
Stai zitta

ALBUM: UN GIORNO (2004)

10/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: COLOURS IN WAVES/SOUTH





Each and every day
Colours in waves
Love and nights cause sparks
Tearing us apart

Street lights fading
Cuts my heart
Knowing that the time is past
Comes in waves that don't belong
To me they're silent

Fall back on what you've done
I'll be the only one
These colours before my eyes
I'll be forever colourblind

Each and every day
Colours in waves
Love and nights cause sparks
Tearing us apart

Street lights fading
Cuts my heart
Knowing that the time is past
Comes in waves that don't belong
To me they're silent

Fall back on what you've done
I'll be the only one
These colours before my eyes
I'll be forever colourblind

These colours in waves

ALBUM: WITH THE TIDES (2003)

POST-IT: LOS CAMPESINOS!/THE SEA IS A GOOD PLACE TO THINK OF THE FUTURE





Novità dalle parti di Cardiff: i Los Campesinos offrono in download gratuito un nuovo brano dal titolo lunghissimo, The Sea Is A Good Place To Think Of The Future, che nell'andamento fa pensare addirittura ai Sigur Rós, e che con ogni probabilità prefigura il futuro indirizzo stilistico dalla band gallese, attualmente al lavoro sul nuovo album, in uscita nel 2010. Sempre attraverso il sito ufficiale loscampesinos.com è possibile partecipare ad un singolare concorso: dopo aver visto un filmato, e risposto via e-mail ad una domanda ad esso collegata, si partecipa all'estrazione di una valigetta ricca di 7'' di diversi artisti (Xiu Xiu, HEALTH, The Housemartins, Blonde Redhead, tra gli altri) raccolti durante il tour americano di questa estate... Buona fortuna!

THE SEA IS A GOOD PLACE TO THINK OF THE FUTURE/LOS CAMPESINOS!

09/09/09

POST-IT: THE PINEAPPLE THIEF/3000 DAYS




SHOOT FIRST

Anche per i Pineapple Thief è arrivato il momento dell'inevitabile greatest hits: il 29 Settembre uscirà infatti il doppio album intitolato 3000 Days. Nel caso del gruppo del Somerset, però, non tutto il male viene per nuocere: i brani della raccolta sono stati tutti remixati e rimasterizzati per l'occasione, e comunque la retrospettiva tornerà utile per far conoscere la produzione meno recente della band di Bruce Soord, nota ai più solo per l'ultimo album Tightly Unwound del 2008, il primo pubblicato attraverso la loro etichetta, la Kscope, ma che durante i loro 3000 giorni di carriera, appunto, hanno prodotto dischi davvero notevoli, come lo splendido Variations On A Dream del 2004.

LA CANZONE DEL GIORNO: I BELIEVE IN YOU/TALK TALK





Hear it in my spirit
I've seen heroin for myself
On the street so young laying wasted
Enough ain't it enough
Crippled world
I just can't bring myself to see it starting

Tell me how I fear it
I buy prejudice for my health
Is it worth so much when you taste it
Enough there ain't enough hidden hurt
A time to sell yourself
A time for passing

Spirit

How long

ALBUM: SPIRIT OF EDEN (1988)

08/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: LULLABY/EDITORS




DOWNLOAD

On candystripe legs the spiderman comes
Softly through the shadow of the evening sun
Stealing past the windows of the blissfully dead
Looking for the victim shivering in bed
Searching out fear in the gathering gloom
And suddenly a movement in the corner of the room
And there is nothing I can do
And I realise with fright
That the spiderman is having me for dinner tonight

Quietly he laughs and shaking his head
Creeps closer now
Closer to the foot of the bed
And softer than shadow and quicker than flies
His arms are around me and his tongue in my eyes
"Be still be calm be quiet now my precious boy
Don't struggle like that or I will only love you more"
But it's much too late to get away or turn on the light
The spiderman is having you for dinner tonight

And I feel like I'm being eaten
By a thousand million shivering furry holes
And I know that in the morning I will wake up
In the shivering cold

The spiderman is always hungry

ALBUM: RADIO 1 - ESTABLISHED 1967 (2007)

07/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: THE GIFT/INXS





Oh so fine
We were trying
Out of nowhere
Just in time
Let you take me deep down the river
Kiss the changes
That shape my life
Always
Left behind
All the tracks that
I could find

All these scars are mine

I was thinking
Got the feeling
The gift you gave
Is gonna last forever

All the lies you find
All the truth you see
Rise and fall
But I know what's mine
Here we lie
Looking up to
Empty sky
And the promises we find
I'm not the first one to ask why

All we ever try

I was thinking
Got the feeling
The gift you gave
Is gonna last forever

Let you take me deep down the river
Kiss the changes that shape my life
All these scars are mine
All these scars are mine

I was thinking
Got the feeling
The gift you gave
Is gonna last forever
All the lies you find
All the truth you see
Rise and fall
But I know what's mine

ALBUM: FULL MOON, DIRTY HEARTS (1993)

06/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: THE TRICK IS TO KEEP BREATHING/GARBAGE





She's not the kind of girl
Who likes to tell the world
About the way she feels about herself
She takes a little time
In making up her mind
She doesn't want to fight against the tide

Lately I'm not the only one
I say never trust anyone
Always the one who has to drag her down
Maybe you'll get what you want this time around

Can't bear to face the truth
So sick he cannot move
And when it hurts he takes it out on you

Lately I'm not the only one
I say never trust anyone
Always the one who has to drag her down
Maybe you'll get what you want this time around

The trick is to keep breathing
The trick is to keep breathing

She knows the human heart
And how to read the stars
Now everything's about to fall apart

I won't be the one who's going to let you down
Maybe you'll get what you want this time around
I won't be the one who's going to let you down
Maybe you'll get what you want this time around
The trick is to keep breathing

ALBUM: VERSION 2.0 (1998)

05/09/09

LA CANZONE DEL GIORNO: 60 MILES AN HOUR/NEW ORDER





I don't know if I told you
But I'm seeking sanctuary
You'd never guess the things that I do
I've had the devil around for tea

Don't you know that I'm here beside you?
Can't you see that I can't relax?
When I saw you in my rear view
You could have stopped me in my tracks

I'll be there for you when you want me to
I'll stand by your side like I always do
In the dead of night it'll be alright
Because I'll be there for you when you want me to

You could take me to an island
Ride across a stormy sea
We could worship pagan idols
There together you and me

Why don't you run over here and rescue me?
You could drive down in your car
Why don't we both take a ride and turn that key
We'll drive at sixty miles an hour

I'll be there for you when you want me to
I'll stand by your side like I always do
In the dead of night it'll be alright
Because I'll be there for you when you want me to

I'll be there for you when you want me to
I'll stand by your side like I always do
In the dead of night it'll be alright
Because I'll be there for you when you want me to

I'll be there for you when you want me to
I'll stand by your side like I always do
In the dead of night it'll be alright
Because I'll be there for you when you want me to

ALBUM: GET READY (2001)